[PS4 / Vita] Galak-Z : The Dimensional

News et actus sur les shmups, et rien que les shmups !
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gekko
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Un topic pour le "UnPeuShump" de la PS4 qui a l'air ma foi bien sympathique. Cependant, j'ai un peu la flemme de faire un truc propre, donc voici le copier/coller d'un thread de NeoGAF. :')
-Publisher: 17-Bit; Developer: 17-Bit
-Open-world 2D space shooter
-Visual style: 80's space anime
-Campy commercial, cheesy theme song
-Missions are introduced as episodes
-Inspiration from Macross and Star Blazers, Star Wars and Battlestar Galactica
-Story is about a war between mankind and the Imperials, an alien race. The player is one of the last remaining humans and has to fight, collect resources to repair the mother ship and travel around star systems
-The resources are important for the economy and RPG elements of the game, providing new weapons, abilities and ships
-The open-world levels are procedurally generated
-Hand-designed planets provide more scripted missions
-Akin to open-world games, some areas will be too dangerous for the player at first, allowing them to return later with more abilities and fire power
-17-Bit has interesting ideas for the DualShock 4's touchpad, plans to incorporate video sharing and weekly challenges
-All of the action is physics based, meaning that inertia will be applied to both ships and objects
-Using a high-end AI middleware called Cyntient
-Third faction are the Space Pirates. Compared to the Flood or Covenant from Halo. Attack both the player and the Imperials
-Ships feature recharging shields as well as health bars
-All dialogue will be available in both English and Japanese
-Left analog stick controls the direction, L2 and R2 apply rear and front thrusters, respectively. R1 adds boost to whichever thruster is currently depressed, and recharges over time
-There may be a permadeath option for hardcore players
Petite vidéo pour accompagner le tout.



Cela sortira en 2014. Vivement de nouvelles vidéos, car le style graphique me botte bien. (m)
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gekko
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Interview audio du directeur créatif de Galak-Z, cela dure 30 minutes et c'est bien chouette.
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Dalic
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Est ce que Oum le dauphin sera jouable dans Galak ?... ( blague destinée uniquement aux plus de trente ans )
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gekko
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Joli dauphin. Joli dauphin. Nage vers les tiens ~ =(^^)=

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danmaker
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Dalic a écrit :Est ce que Oum le dauphin sera jouable dans Galak ?... ( blague destinée uniquement aux plus de trente ans )
Ils ont prévu un caméo d'Ecco the dolphin...
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gekko
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On en n’avait pas parlé depuis le 10 août dernier, mais le « unPeuShmup » de la PlayStation 4 suit son bonhomme de chemin et une version PlayStation Vita suivra peu de temps après vers la fin d’année.
Lien vers la news.
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